Ray-Ban to lider w produkcji oprawek okularowych i najlepiej sprzedająca się marka na świecie. W jej ofercie znajdziemy głównie okulary przeciwsłoneczne, ale również wiele modeli korekcyjnych. Swoją działalność, prowadzoną od 1937 r., rozpoczęła od produkcji specjalnych okularów przeciwsłonecznych z zielonymi soczewkami, przeznaczonych dla pilotów amerykańskiej armii. Właśnie one dały początek jednemu ze znanych typów oprawek – aviatorów, czyli tak zwanych pilotek.

Na początku działalności firma kierowała swoje produkty głównie do miłośników aktywnego trybu życia: powstawały specjalne szkła do używania we mgle oraz okulary dla amatorów wędkarstwa i polowań. W miarę rozwoju do oferty wprowadzano coraz nowsze modele, zgodne z aktualnie panującymi trendami, m.in. kwadratowe oprawki Caravan, kolorowe okulary damskie Smart Set, model Balorama, Olympian, Deluxe i przede wszystkim najbardziej popularne po dziś dzień oprawki Ray-Ban Wayfarer, cechujące się prostą konstrukcją i klasycznym, uniwersalnym kształtem. Od 2003 roku zaczęły pojawiać się również inne znane kolekcje, przede wszystkim oprawki do szkieł korekcyjnych, cieszące się dużym powodzeniem na całym świecie: Ray-Ban Optical Collection, Ray-Ban Junior oraz tytanowa Ray-Ban Junior Optical – dwie ostatnie przeznaczone dla dzieci. Znacznie poszerzono też wybór modeli dla kobiet i mężczyzn.

Wszystkie oprawki Ray-Ban wyróżnia oryginalna i drobiazgowa stylizacja, zawsze zgodna z panującymi w modzie trendami. Okulary tego producenta sygnowane są rozpoznawalnym znakiem firmowym w postaci grawerki, tłoczenia lub nadruku. Dzięki bogatej historii i popularności tych oprawek wśród wielu gwiazd filmowych (nosiły je m.in. takie sławy, jak Audrey Hepburn w „Śniadaniu u Tiffany’ego”, Tom Cruise w filmie „Top Gun”, Bob Dylan, Michael Jackson i Brad Pitt) marka Ray-Ban stała się synonimem niepowtarzalnego stylu, który przekracza granice czasu i niezależnie od światowych tendencji jest gwarantem modnego wyglądu, wysokiej jakości i niezawodności, a nawet, jak twierdzą sami producenci, wyznacznikiem określonego stylu życia. Firma kieruje swoje produkty głównie do ludzi młodych i nieustannie stara się je uatrakcyjniać, czego dowodem są nowe oprawki Wayfarer (czyli najmodniejsze obecnie oprawki retro), będące reprodukcją oryginału i odsyłające do czasów, kiedy właśnie ten model Ray-Bana stał się prawdziwą ikoną stylu i symbolem wolnego „ducha rocka”. Oprócz słynnych awiatorów i modnych okularów plastikowych w zróżnicowanej kolorystyce w ofercie producenta znajdziemy również proste metalowe oprawki na żyłkę lub modele zabudowane. Ceny oprawek Ray-Ban wahają się w granicach 300 – 1000 zł.